viernes, 18 de marzo de 2016

TUMBAGO-PRECOLOMBIAN REPRODUCTION-PIN-PENDANT





2 INCHES WIDE X 1 INCH HIGH
PENDANT AND PIN BROOCH 
TAYRONA BUTTERFLY -
PRE-COLUMBIAN  24 K GOLD PLATED PEWTER NOSE RING
JEWELRY
GOLD MUSEUM REPLICA


Tumbaga is an alloy of gold and copper (and sometimes silver).
 It ranged in content from 3-97% copper with a balance of gold and several trace metals as impurities; silver could be an impurity or a deliberate alloying element up to 18%.
 One of the reasons that the composition varies so widely is that it was also the name of the metal bars that were hastily produced from South American raw materials during the early years of European conquest and settlement.
 These bars were shipped back to Spain and separated back into pure copper, gold, and silver.

The Pre-Hispanic American metal smiths used tumbaga extensively.
 Alloying gold with 15-40% copper gives a metal that melts at 860°C (1580°F).
 The alloy is significantly harder than copper, but is malleable like gold and can be hammered.
 It is therefore ideally suited to the formation of elaborate objects made of hammered sheet metal.
 Its relatively low melting point was a big advantage to early metal workers. 
The alloy could be made to look like pure gold by treating the finished face with an acid solution to dissolve 
the copper and then hammering or polishing to join the gold, creating a uniform gold surface.

FIGURA PRECOLOMBINA TUMBAGO
¿Qué es el TUMBAGO? Aleación de cobre y oro heredado de la cultura PRECOLOMBINA que nos legara la
técnica de la cera perdida (orfebrería prehispánica) Cuando los conquistadores llegaron al nuevo mundo en
lo que hoy se conoce como Colombia, descubrieron que en los pueblos indígenas se hacían figuras de
animales, reptiles, aves, murciélagos, hombres humanos, figuras sagradas y criaturas míticas. Estas
figuras representaban los seres vivos que consideraban sagrados o santos. Ellos creían que recibían
poderes de estas criaturas y estas figuras fueron usadas a menudo en un collar o dijes estatuillas y, a
menudo enterrados con ellos. Las piezas fueron hechas de una aleación de oro y cobre con plata presente en
ocasiones. El cobre bajaba la temperatura de fusión de la aleación y, por tanto hacia más fácil trabajar
con ellos. Los conquistadores llamaron a esta aleación de metal-TUMBAGO. Grandes cantidades de estas
hermosas piezas hechas a mano por los indígenas se fundieron en lingotes por los españoles para enviarlos
de viaje a España. Algunos de estos lingotes se han encontrado en algunos naufragios españoles. Los
españoles simplemente hacían un agujero en bruto en el suelo y se vertía el líquido caliente en el
orificio para formar el lingote. No todas estas piezas fueron fundidas y robadas por los conquistadores. Un
número desconocido de estas piezas se conservan hoy en día y algunos originales en el Museo del Oro y
muchas reproducciones se comercializan por los amigos de la orfobreria PRECOLOMBINA.. Esta es una pequeña
pieza que representa una FIGURA PRECOLOMBINA . Esta pieza hecha a mano .Aquí hay una oportunidad de poseer
un pedazo de historia en esta piezas de calidad de museo. Esta pieza no es original es una
reproducción-copia. La técnica de elaboración de las réplicas es la misma utilizada por los orfebres
precolombinos : Se modelan las primeras copias manualmente en cera para luego vaciarlas en metal con la
técnica de la cera perdida.Las piezas se funden en bronce y luego, gracias a una serie de pulidos
artesanales y baños de oro de 24 kilates, se les proporciona un acabado de oro intenso, duradero e
inconfundible.Se comercializan , reproducciones de joyas precolombinas, cuyos originales se encuentran el en
Museo del Oro del Banco de la República de Colombia, un tesoro de incalculable valor, preservado gracias a
la acción de rescate y conservación del patrimonio precolombino emprendida por el banco desde hace
décadas.

FIGURAS PRECOLOMBINAS-REPRODUCCIONES TUMBAGO-

BROCHE- FIGURA ORECOLOMBINA 




 2 INCHES X 1
La técnica de elaboración de sus réplicas es la misma utilizada por los orfebres precolombinos : Se modelan las primeras copias manualmente en cera para luego vaciarlas en metal con la técnica de la cera perdida.Las piezas se funden en bronce y luego, gracias a una serie de pulidos artesanales y baños de oro de 24 kilates, se les proporciona un acabado de oro intenso, duradero e inconfundible.La empresa comercializa, especialmente, reproducciones de joyas precolombinas, cuyos originales se encuentran el en Museo del Oro del Banco de la República de Colombia, un tesoro de incalculable valor, preservado gracias a la acción de rescate y conservación del patrimonio precolombino emprendida por el banco de

The technique of making replicas is the same used by pre-Columbian goldsmiths: the first copies are modeled in wax and then manually emptied into metal with the technique of wax pieces are melted .The pieces melted in bronze and then, through a series artisanal polished and baths 24 karat gold, are given a gold finish strong, durable and inconfundible.The companies market, especialized in reproductions of pre-Columbian jewelry, whose originals are the Museo del Oro Bank of the Republic of Colombia, a treasure of incalculable value, preserved thanks to the action of rescue and conservation of pre-Columbian heritage undertaken by the bank of Republica.
PRENDEDOR O DIJE FIGURA PRECOLOMBINA 






2 INCHES WIDE X  1 HIGH
PRE-COLUMBIAN 24K GOLD PLATED PEWTER
NOSE RING
PENDANT AND PIN BROOCH 
PRE-OWNED


Tumbaga is an alloy of gold and copper (and sometimes silver).
 It ranged in content from 3-97% copper with a balance of gold and several trace metals as impurities; silver could be an impurity or a deliberate alloying element up to 18%.
 One of the reasons that the composition varies so widely is that it was also the name of the metal bars that were hastily produced from South American raw materials during the early years of European conquest and settlement.
 These bars were shipped back to Spain and separated back into pure copper, gold, and silver.
The Pre-Hispanic American metal smiths used tumbaga extensively.
 Alloying gold with 15-40% copper gives a metal that melts at 860°C (1580°F).
 The alloy is significantly harder than copper, but is malleable like gold and can be hammered.
 It is therefore ideally suited to the formation of elaborate objects made of hammered sheet metal.
 Its relatively low melting point was a big advantage to early metal workers. 
The alloy could be made to look like pure gold by treating the finished face with an acid solution to dissolve 
the copper and then hammering or polishing to join the gold, creating a uniform gold surface.

DIJE-FIGURA PRECOLOMBIANA-USADO 
1 X 1

In Pre-Columbian America gold ear ornaments were symbol of status and prestige and were used by Zenu people in their rituals. 
Goldsmiths of Zenu culture used semi-filigree pattern in their jewelry.
Gold jewelry was made of alloy with high degree of gold.
The technic of semi-filigree (false filigree) is characteristic future of Zenu gold work. 
The semi-filigree is not woven with gold threads but cast using "the lost wax" method. 
The filigree work was influenced by weaving and basket work that was prevalent in Zenu region.
The Zenu culture saw different aspects of life interconnected with each other.

The jewelry represented the balance and harmony in different aspects of life. 




1 INH CHAIN 26 INCHES
La técnica de elaboración de sus réplicas es la misma utilizada por los orfebres precolombinos : Se modelan las primeras copias manualmente en cera para luego vaciarlas en metal con la técnica de la cera perdida.Las piezas se funden en bronce y luego, gracias a una serie de pulidos artesanales y baños de oro de 24 kilates, se les proporciona un acabado de oro intenso, duradero e inconfundible.La empresa comercializa, especialmente, reproducciones de joyas precolombinas, cuyos originales se encuentran el en Museo del Oro del Banco de la República de Colombia, un tesoro de incalculable valor, preservado gracias a la acción de rescate y conservación del patrimonio precolombino emprendida por el banco desde hace décadas.
Estas piezas fueron adquiridas en dicha emoresa hace varios años.-son dos pie

PAR DE ARETES FIGURA PRECOLOMBINA- USADO -MU BUEN ESTADO 




PAR DE ARETES-FIGURA PRECOLOMBINA- USADOS- EN MUY BUEN ESTADO




PENDANT OR
BELT BUCKLE
3,5 X 2 APRX



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